Menu
Desery

Kompot z rabarbaru

Jest to roślina, którą moi rodzice wspominają z dzieciństwa, kiedy zajadali rabarbar maczając go w cukrze. W takiej świeżej postaci jest dobry tylko do końca czerwca, niestety później robi się gorzki. Dlatego warto przygotować trochę zapasów. Ma kwaskowaty smak. Zawiera dużo witaminy A, C, E a także kwas foliowy, potas, magnez – odmładza naszą skórę. Jest bogaty w kwas cytrynowy i jabłkowy, co sprzyja oczyszczaniu organizmu. Jest niskokaloryczny, posiada dużo błonnika, a ostatnio odkryto, że pieczony rabarbar ma właściwości antynowotworowe. 
Jeżeli ktoś nie lubi kawałków rabarbaru w kompocie, może je odcedzić i zjeść oddzielnie. PYCHA! 🙂



Składniki:
  • 1 kg rabarbaru
  • 2,5 litra wody
  • 2/3 szklanki cukru (mniej lub więcej, w zależności od preferencji)
Odkrajamy liście. Kroimy rabarbar na grubsze kawałki. Zalewamy zimną wodą, dodajemy cukier. Gotujemy pod przykryciem przez 30 minut na małym ogniu. 
Smacznego 🙂



1 Comment

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.